onsdag 13. februar 2013

1 uke siden operasjonen

Først nå har jeg skjønt hvor stor og omfattende operasjon jeg faktisk har vært igjennom..  Skal litt til for å få ting til å gå opp for meg noen ganger...

Som jeg har skrevet tidligere, så hadde jeg  mye sammenvoksninger som ble ordnet, i tillegg ble to slitzer (hulerom) sydd igjen, noe som forhindrer tarmslyngen jeg også hadde. Tarmen ble løst opp, så den nå ligger litt lenger ned i bukhulen. 
Nå hører jeg plutselig ingen storm i magen når jeg spiser og drikker, hadde en sving på høyre siden, som helt klart ikke er like svingete lenger... Utrolig uvant, man venner seg til å høre buldring og masse lyder, har tross alt vært sånn helt siden gbp i 2011 ;-)

Formen er generelt mye dårligere nå enn etter gbp operasjonen, mye mer vondt og sinnsyke luftsmerter! Helt merkelig, når jeg vet hvor fin form jeg var etter gbp..
Har også gått ned endel i vekt den siste uken, føler meg som en nybegynner når det gjelder å få i meg mat og drikke igjen, mindre enn ett knekkebrød til mat og små slurker med drikke. Alt går seg jo til, merker jo at det går enklere dag for dag, men får fortsatt ikke i meg så mye mat som jeg burde i løpet av dagen, drikke går bedre, får i meg ihvertfall en stor kaffe latte med ekstra melk om dagen, nå som jeg er på jobben igjen, litt kalorier er det i den, men mat, det sliter jeg med...

Alt går seg til, det er slitsomt mens det står på, men det har man fort glemt når alt er tilbake til normalen :-)   Har gått ned noen kilo etter op. og det er jeg litt usikker på om jeg er så kjempeglad for, syns jo det var greit som det var, men når man ikke får i seg all verden, så er det jo ikke akkurat rart man mister litt vekt...

Har forresten ordnet innbydelsene til bursdagen min, men mangler 2 adresser, men det burde jo gå greit, klarer jo å skriver for hånd på de to konvoluttene :-P  Har en lengre gjesteliste enn først antatt, men vet jo allerede at det er flere som ikke kan den helgen, så det går greit allikevel, kanskje jeg inviterer med enda fler ;-)
Nå må jeg få enda fler ting på plass, liker å slippe å stresse, men tror at det aller fleste er sånn noenlunde i boks, må bare kjøpe det inn :-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar