tirsdag 19. juli 2011

Fjelltur

I går var vi på fjelltur. I 7 hele timer var vi ute på tur og fy søren så sliten jeg var :o Til og med bikja har mista piffen, orket ikke engang å tigge mens vi spiste middag ;)

Kjæresten bestemte seg for at vi skulle på tur, nesten uansett, gudskjelov så var det oppholdsvær på morningen.... Jaja, vi (vi er inkl svigermor og lille svigerbror tassen på snart 6 år!) kjørte avgårde, fant parkeringsplassen hvor stien opp til Eidsfjell begynner og startet klatringa. Det var ikke mange meterne vi gikk før det begynte å smådryppe, men fulle av pågangsmot, tråkka vi oss oppover verdens bratteste krøttersti!! :lol: Når vi var over tregrensa, var det ikke så ille, men det var tåke, tjukk tåke... men ut på tur skulle vi, så vi tråkka oss videre oppover det som på dette tidspunktet føltes som helvetes forgård av slit og svette... :?
Vi kom til ett veiskille og tok selvfølgelig FEIL sti, for vi skulle finne en jaktbu, men etter sinnsykt mye labbing i det som var skummelt mye tåke (syns jeg), kom vi oss endelig inn på riktig sti og kunne se bua vi skulle til laaaangt oppe i det fjerne, så vi labba videre oppover, over elver og over masse lyng og mose, men vi kom frem!! ;)

Vi fikk kokt oss litt kaffe og skifta litt klær, før vi labba ut og opp til vannet vi skulle fiske og grille ved, ikke mer enn ca 200m å gå, men DA skal jeg si regnet kom, herregud, kjente jeg ble sinnsykt grinete jo mer våt jeg ble, ikke ville grillen holde fyr heller, så det endte med at jeg tok sekken og sa at jeg ikke gadd mer og labba tilbake til hytta - les bua og fikk skifta litt igjen og ble straks i bedre humør.

De andre kom ikke mange minuttene etter meg og da fyra vi opp stormkjøkkenet og stekte grillpølser, kosa oss og samla litt krefter, før vi satte kursen nedover igjen. På vei ned, letta tåka og da kunne vi se hvilken omvei vi hadde gått på vei opp, ble jo litt stolte med tanke på hvordan vi hadde tråkka opp til en høøøøy topp, for så å labbe ned igjen, gå helt utenom stien og opp og bort en annen topp hvor vi fant en ny sti, som var den vi egentlig skulle ha fulgt og etter ett lite stykke kunne vi se hytta/bua laaaaangt oppi der..

Det siste stykket var ett sant helvete, for hofta mi låste seg helt og jeg kan love at det er lite gunstig når alt går oppover og det er stenete og jævlig og man virkelig må løfte bena, banna og sverta og beit tenna sammen for i det hele tatt å klare å komme meg til topps og jeg klarte det med ett nødskrik og nå skal jeg bestille legetime som jeg har sagt jeg skal gjøre en stund.....

Pause på vei mot toppen


Og her tok vi feil sti og gikk ikke mot Eidsfjell....













Endelig klare for litt fiske i regnværet


Ett stk sliten hund tar seg en velfortjent hvil

Riktig sti på vei ned

I dag har vi hatt hviledag, har ikke vært støl utrolig nok, litt i ryggen og armene av alle ting, men det er nok sekken sin skyld.   Ble en liten fisketur i kveld, men det meste som beit var myggen...  Ble ett par fine røyer, sånne gjør det morro å fiske!
Gleder meg til å gå en tur i morgen, en liten rekreasjonstur tror jeg kommer til å gjøre godt. Må si det har vært godt å ikke gjøre stort i dag, hele meg har vært skikkelig sliten, den turen i går tok skikkelig på ja :lol:
Fortalte pappa om gårsdagens tur og tror han ble mektig imponert :glis

Har bestemt meg for ikke å gå fentetrøkket allikevel, fikk høre at man stamper i kø og at det ikke er spesielt morro å gå og tråkke i beina på alle andre og det tror jeg på, derfor stryker jeg tanken lekende lett og marsjerer heller tur alene eller med noen som liker å gå sammen med meg og Storm er en av de som er selvskreven da ;)
Nå er det på tide å ta kvelden snart, bikja har tatt kvelden allerede og sånn ser det ut:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar