onsdag 29. juni 2011

Hverdagen etter operasjonen

Etter en uke i Riga, var det tilbake til Norge, landet på Torp i drivende snøvær, men sær som jeg er, skulle jeg absolutt kjøre selv, liker det best og føler meg tryggest da....
Stoppet hjemme i Kongsberg og fikk slappet av litt, men bestemte oss for å reise hjem til kjæresten i Uvdal, enda 1 time å kjøre.
Ble en lang og slitsom reisedag for meg, men det gikk egentlig bedre enn jeg regnet med, ikke skulle det så mye "mat" (kun flytende) til før jeg var mett uansett.

Den første tiden syns jeg var litt slitsom, det er ganske tøfft å kun få i seg flytende kost som i tillegg skal inneholde mye proteiner.  Tenkte på å prøve protein shake, men kjenner meg selv såpass godt at jeg viste at det ikke kom til å funke, så jeg slo fra meg tanken og prøvde heller å få i meg mat med mye proteiner.   Etter flere ganger med seriøs dumping, i tillegg til at jeg støtt var sulten, gikk jeg over på findelt kost etter kun 10 dager, turte ikke å si noe om det til legen på Sinsenklinikken, for han hadde sagt strengt nei med klar beskjed om at jeg fikk holde ut i de 3 ukene jeg skulle....

Formen var egentlig ganske bra, men jeg orket ikke så mye allikevel, jobbet litt hjemme og synes det var veldig greit, eller så hadde jeg kjedet meg ihjel.   Trodde egentlig jeg skulle orke å komme tilbake på jobb litt tidligere, men er veldig glad jeg ble hjemme de 4 ukene jeg skulle, det tar tid å komme seg inn i mat regimet etter en gbp operasjon.

Jeg sliter fortsatt mye med dumping, men med tanke på hvor bra jeg føler meg og hvor mye jeg har gått ned hittil (-32,2kg) så hadde jeg gladelig gjort dette en gang til.
Mye av nedgangen handler om hva man gjør av egeninnsats, dette er bare ett verktøy som hjelper deg på vei.  Jeg spiser hver 2. time, drikker 1-1,5 liter væske og går tur ca 2 timer hver dag og på jobben, løper jeg mye frem og tilbake, er ikke flink nok til å bruke trappene oppover, men går de gjerne ned, så det får være ett mål å sette seg en gang :-)

Til bursdagen min fikk jeg sykkel!  Den var skikkelig etterlengtet og jeg ble superglad :-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar