torsdag 30. juni 2011

Forandringen....

Etterhvert som kiloene har forsvunnet, så har håret mitt forsvunnet også...  Ikke bare det at det detter av never med hår hver dag, men jeg har klipt meg kort!!  Ikke er jeg helt blond lenger, det siste 1,5 året har jeg vært mørk, lys, mørk, og nå er jeg noe sånt  midt i mellom, men jeg trives :o)

Her er noen bilder som viser forandringene:
August 2006



















Julen 2009





































Litt forandring har det blitt, egentlig het vilt å tenke på at jeg på det første bildet, veier nesten 40 kg mer enn hva jeg gjør nå...    Hele slanke prosessen ble satt igang da jeg troppet opp på NIMI helgelandsmoen høsten 2009, gikk ned nesten 30kg på 14 uker, men ett år etter, hadde jeg gått opp 25 av de igjen :-(    Ble ganske lei og tanken på operasjon gnagde, men følte at jeg ikke orket køen som er her i Norge, så da måtte det bli privat.   Etter mye tenking og snusing på nett, endte jeg opp med privat operasjon i Riga, men var litt skeptisk i og med at jeg ikke har vært ansatt så veldig lenge i jobben min og så var det dette med penger da...
Pratet med fastlegen og de rundt meg og kom frem til at mars 2011 var ett bra tidspunkt og slo meg til ro med det.  Etter en samtale med Håkon hos Lasikreise, ble det endret til 10 februar, plutselig skulle jeg operere!!

Må si jeg er heldig som jobber der jeg gjør, har fått så utrolig mye støtte og forståelse for valget mitt og ingen har sagt ett vondt ord om at jeg fikk ett fravær på 4 uker.  Har fått så mye støtte at jeg nesten ikke skjønner det selv, men utrolig godt å ha en arbeidsplass som er så positive til at man velger å gjøre noe med seg selv på denne måten.  Jeg kan bare ikke si hvor mye bedre jeg har det med meg selv og det er nå, jeg har fortsatt en lang vei å gå, skal ned endel kg til, men jeg er kun 2,4kg fra det første målet mitt som er 90kg!  Når man har vært tjukk så lenge, glemmer man helt hvordan det er å være slank, blir helt satt ut når klærne jeg har plutselig viser seg å være for store og det ikke bare litt heller... men morro er det lell, gleder meg til å bli sånn passe normal igjen :o))

2 kommentarer: