lørdag 28. september 2013

Skole, vondter og litt hverdagsliv

Nå er skolen i full gang igjen!  Logistikk og markedsføringskanaler og situasjonsbestemt ledelse.  Begge deler er spennende fag og vi har noen utrolig gode forelesere på BI.
Kjenner jeg er litt stressa i forhold til eksamen, syns faktisk det er drit skummelt med 72 timers hjemme eksamen, kun fordi det antagelig stilles strengere krav til besvarelsen, samtidig så tenker jeg at jeg kommer til å sitte på skolen den helgen, så blir det muligens enklere å ha hodet på rett sted!

Sliter litt i forhold til skolen og lånekassa da, har fått innvilget lån, men skolen vil ikke godkjenne at jeg er elev, for selv om det ikke er noen krav for å komme inn på grunnleggende ledelse og studiet er godkjent for støtte, så må man plutselig ha realfags kompetanse for å få det innvilget...  Hva gir du meg?  Her har jeg gått 1 semester og er halvveis ferdig før jeg får vite om det...  Lurer litt på hva jeg gjør hvis BI sentralt nå ikke godkjenner resten av attestene mine...  Regner med at jeg får til en nedbetalingsavtale med skolen, men det blir nok sikkert dyrere enn lånekassa!

Sliter med mye vondter i kroppen om dagen... :-(  Fingre som omtrent tar knekken på meg, vondter i kroppen som hopper rundt, fibromyalgien er i slaget kjenner jeg!  Uvant med masse vondter, når dette har vært helt greit i ett par år, ihvertfall sånn at jeg ikke trenger å tenke på smertestillende, vondter lærer man seg å leve med.  Det jeg har nå, er ikke helt greit kjenner jeg, blir sur og grinete og føler at jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vil, siden jeg blir litt hemmet til tider, men sånn er det nå.  Er ikke akkurat tilhenger av painkillers, så jeg drar det vel litt vel langt når jeg har vondt også... 

Har sliti fælt med vondt i skulderen siden jul, men har liksom ikke gjort noe med det, gidder ikke å klage over mindre viktige ting hos legen heller...  :-S  Nå har jeg måttet gi opp, var hos legen på torsdag og fikk beskjed om at jeg har betennelse i biceps muskelen!  :-(   Fikk vel ikke beskjed om å ikke trene, men må være forsiktig fremover.  Ble også henvist til MR, bare for å være på den sikre siden, siden jeg sliter med forkalkninger i ryggen...   En av årsakene til at jeg har fått dette, er pga snodig sovestilling om natta. Sjøstjerne heter vistnok stillingen...
Dette står det på nett om å sove på denne måten:
Sjøstjernen Stilling: Du ligger på ryggen med hendene over hodet. Personlighet: Sjøstjernen beskrives som gode lyttere og derfor gode venner. De er alltid villige til å hjelpe, og trives ikke med å være senter for oppmerksomhet.

Kan kjenne meg litt igjen, men hvorfor har jeg aldrig sovet på denne måten før?  Selv tror jeg det har en sammenheng med operasjoner å gjøre, har ikke vært så greit å ligge på magen for å si det sånn.

Hverdagsliver ellers, består av jobb, jobb og atter jobb og skole og lekser.  Dette semesteret må jeg nok være litt mer disiplinert enn i det forrige, tok jo litt tid før jeg fikk dreisen på dette med lesing og pugging, så jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg verdens beste eksamensresultater.....
Innimellom dette trener jeg, går turer og baker!  Har jo helt dilla på baking og nå som det er mye av høstens bær og frukter å bruke, så baker jeg mye og har med på jobben.   Noen smaksprøver blir det jo på meg også og det er vel ikke akkurat det beste,  burde være mye mer strikt med meg selv og mumsing, men jeg er operert i magen i ikke i hodet....

En kake jeg bakte i dag, blåbærkake, skal jeg legge ut oppskrift på.  Har også ett par andre oppskrifter som går som mellommåltider og som er sunne alternativer.  Alle sammen kommer i egne innlegg.

Nå skal jeg hive innpå en paracet, se ferdig skrik 4 og kose meg med blåbærkake og cola zero :-)

2 kommentarer:

  1. Kjenner igjen at humøret ikke er på topp når vondtene hærejer er nok som deg går alt for lenge , ii sitter her selv med bettenelse i skulderen vært hjemme over en uke men nå er det slutt det får bare være vondt men nå må jeg ut og på jobb.. kan jo like gjerne ha vondt der som her he he

    Håper skolen godkjenner det som trengs så du slipper så mye styr.

    SvarSlett
  2. Alt ordner seg nok, både vondter og lånekassa :-)
    Ikke press deg for mye med vond skulder nå, det er ikke alltid det blir bedre av det....

    SvarSlett