onsdag 15. mai 2013

Snickerskonfekt søtet med dadler

Gunhild i ett eggeskall legger ut mye oppskrifter og i dag har jeg tenkt til å stjele denne!

Oppskriften er til en liten langpanne, dvs ganske mange deilige biter!

2 dl salte peanøtter 
1 dl usaltede cashewnøtter
10-12 myke dadler (evt erstatt litt med yacon- eller agavesirup) 
2 ss daddelsirup/agavesirup/yaconsirup 
Stevia English Toffe dråper 
4 ss havregryn 
1,5 ss kokossukker 
1,5 ss sukrin
Peanøtter til topping
100 g mørk sjokolade feks 86% 

Kjør nøttene til mel, ha i resten utenom sjokoladen og kjør til en seig masse. Smak til med søtning. Fordel en en liten langpanne med bakepapir og dytt ned peanøtter, helst litt flere enn jeg! Ha over litt sirup og sett i fryseren 15 min eller til sirupen er stivnet. Ha over smeltet sjokolade og la stivne i kjøleskap. Del opp i passende ruter og oppbevar i fryseren. Ta opp ca 10 min før servering, de er best kalde og seige!! Lykke til!!



2 kommentarer:

  1. Så koselig at du er innom bloggen min og finner oppskrifter som du prøver :) Håper du finner masse godt - og sunt! :)

    SvarSlett
  2. Du lager så mye som er helt fantastisk!! :-) Syns det er morro å prøve nye ting, spesielt når det er sunt OG godt :-)

    SvarSlett