torsdag 8. november 2012

Slapp og lat....

Har hatt en slapp og lat uke hittil...  Ikke noe trening og bare sløving på sofaen, burde være skamfull, men det føles faktisk veeeeldig godt å ikke å ha gjort noe fornuftig hele uka ;)

I morra er det freddann, gleder meg til helg kjenner jeg også gleder jeg meg til å se lillegutt igjen (Storm), har vært utrolig stille i huset uten han hele uka.  Lørdag tenker jeg det blir en lang tur på oss! :glis Må bare huske gode sko, for den vonde lilletåa krever god behandling - hehe

Håper jeg får høre noe ang jobben i morra, ble jo lovet svar senest i morra pga medarbeider samtalen jeg skal ha mandag.  Har tenkt mye og har, synes jeg selv, noen gode forslag å ta med meg, så får jeg se hva sjefen synes og hva han kommer med.

Nå tror jeg jaggu jeg skal bake litt, lenge siden sist nå ;)

Cupcakes med blåbær og bringebær 
Antall porsjoner: Ca 12 stykker
Ingredienser:
3 egg
2 dl sukker
1 dl melk (gjerne lettmelk)
100 g meierismør, smeltet
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 dl bringebær
2 dl blåbær
Kremosttopping
200 g kremost naturell
50 g meierismør
2 dl melis
Noen  friske blåbær og bringebær

Fremgangsmåte:
Sett stekeovnen på 225 grader og finn fram muffinsformer, eller enda bedre, et stekebrett med plass til muffinsformer.
Smelt smøret på lav varme. Avkjøl.
Visp deretter egg og sukker lyst og luftig. Rør i melk og smeltet, avkjølt smør.
Bland mel og bakepulver og vend det i blandingen sammen med bærene.
Fyll muffinsformene ¾ fulle og sett dem på bakeplaten eller i hullene på muffinsstekebrettet.
Sett brettet midt i ovnen i ca 15 minutter.
Avkjøles helt før du har på toppingen.
Kremosttopping
Rør sammen kremost, smør og melis til en fyldig glasur.
Pynt kakene med toppingen og pynt med bær på toppen.

Tips til ekte godtemomser:
Det smaker ekstra godt med 100 g hakket sjokolade i disse muffinsene.

1 kommentar: