tirsdag 13. november 2012

Hverdagen er tilbake!

Etter en slapp og lat forrige uke, så er alt tilbake til normalen!  Stom er hjemme igjen og da er det tilbake til lange etter jobben turer, noe som egentlig er utrolig deilig kjenner jeg.  Kom meg avgårde på trening i går igjen, tok ikke smertestillende i forkant denne gangen og det er ikke videre behagelig underveis og spesielt mot slutten, må nok få tak i fastlegen igjen, så vi får kjørt ett løp med å følge opp, helst få meg inn i tønsberg hvor de kan dette....


Går også og venter på svar på hva som skjer med tanke på jobb om dagen, var jo på 2. gangs intervju forrige tirsdag og det gikk veldig bra, men det gjorde også medarbeidersamtalen min med sjefen i går, kjempe grei sjef jeg har altså, nå får jeg bare se hva som skjer, spennende dager er det ihvertfall og morsomt å bli fortalt at man er satt pris på og gjør en bra jobb :-)

Fikk brev fra colosseum klinikken på lørdag og kan ikke annet enn å flire, fikk avslag på fjerning av fettforkle (magefettet) pga for høy bmi, den må være mellom 25-27 som også er internasjonal standard, lurer på om kirurgen var full jeg i og med at jeg har en bmi på 27....  Jaja, blåser i det, ville ikke operere der allikevel og henvisning til Fana medisinske ble sendt for 2-3 uker siden, så jeg hører vel snart fra de tenker jeg, eller så har jeg jo allerede fått det innvilget på Sørlandsparken, så ingen krise, vil bare ha vurdering av full bukplastikk og ikke bare liten som de gjør der.

Uansett, hva jeg gjør i forhold til operasjon, så må jeg ha fokus på mat og drikke fremover, merker at det har sklidd ut om dagen og da stopper alt opp.  Startet derfor i går med vann, vann og masse vann.  På 1 døgn, så var vekta ned 900gram og det er jo helt utrolig at fokuset på mat og drikke gir ett sånt utslag, skjønner at det må mer fokus til for å gå ned de siste kiloene, ikke for at det er så mange, men 4kg til skal jeg ned ;-)

Skal også bake litt igjen, har fått øsnker fra Lise på jobben om de gode "negerbollene" jeg lagde ifjor og siden de er ett av slagene jeg hadde tenkt til å bake i år igjen, så er det bare å sette igang, enkelt å lage og smaker himmelsk!

Sjokoladekuler
Ingredienser:
3 dl havregryn (små, lettkokte)
1 dl sukker
2 ts vaniljesukker
2 ss kakao
100 g smør
2 ss sterk kaffe
Pynt:
100 g kokos eller sjokolade strøssel

Fremgangsmåte:
Ha de tørre ingrediensene i en bakebolle og bland godt. 
Smelt smør og bland med kaffe. Ha dette i havreblandingen og rør 
alt sammen. La blandingen stå og svelle i kjøleskapet i 15-30 min.
Ha kokos i en flat suppebolle eller liknende. Form små kuler av 

deigen med hendene (se tips) og rull dem forsiktig i kokosen.
Sett "Sjokoladekulene" på et brett og sett brettet i kjøleskapet 

til kulene har stivnet. Når kulene er stive kan du ha dem i en kakeboks 
eller en liten plastikpose. Oppbevares i kjøleskapet!

Tips:
Når du skal forme kulene med hendene kan det være lurt å fukte 
hendene med vann jevnlig for at havregrynsmassen ikke skal klistre 
seg for mye til fingrene.
Behandle kulene med forsiktighet frem til de har stivnet i kjøleskapet.


Har også en ostekake jeg skal prøve meg på, selv jeg kan klare å lage denne og den skal vist være himmelsk god.  Sikkert en kake som slår ann hos kakeglade kollegaer ;-)

Sjokoladeostekake ala Tina

Ingredienser:

2 pk philadelphia ost med freia sjokoladesmak
5 plater gelatin
200 g kjeks etter ønske
ca 150 g smør
3 dl kremfløte
1 ss sukker
200 g sjokolade

Hvit sjokolade til pynt 

Fremgangsmåte: 
Knus kjeksen og bland inn smeltet smør, fordel i kakeform (24/26).
Pisk fløten med sukkeret til krem og bland inn osten.  
La gelatin platene ligge i bløt i 5 min, hell ut vann og smelt gelatinen 
i 1/2 dl kokende vann.  La det avkjøles litt og bland inn i krem/osteblandingen.  Hell så over den knuste kjeksen og la stå i kjøleskapet ett par timer til fyllet har stivnet. 
Smelt sjokoladen med ca 50/100 gram smør og hell over kaken, la stivne.  Pynt med revet hvit sjokolade.

Tror faktisk jeg skal sette igang med negerbollene med en gang jeg, eller, sporløs går nå, så må se litt på det også.

Appropo sporløs, har funnet ut en hel del om den biologiske familien min i Australia, sånn som navn på mine biologiske foreldre ++.
Har ei super dame som hjelper meg med å søke og har nå funnet min biologiske mamma og hennes bror. Herregud, vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, dette gikk plutselig så fort....  *sjokk*

Venter på tilbakemelding på kontakt detaljer til min biologiske mor, så får vi se hva jeg gjør, men det blir vel at jeg sender en mail/brev for jeg er litt nysjerrig, selv om det ikke er noe savn på noen som helst måte, jeg har tross alt en familie, men spennende er det nå allikevel.
Må få litt hjelp til hva man skriver i ett sånt brev/mail så ikke jeg tråkker helt i salaten, men min "detektiv" kan dette, så hun hjelper meg nok.  Vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å takke henne, litt langt unna til å sende blomster.... 

Nei, nå er det slutt for denne gang!  Kommer tilbake om ikke så alt for lenge :-)

2 kommentarer: