onsdag 7. november 2012

Plastikk, vekt og jul

Har rukket å tenke mye siden sist og har sendt henvisning til Fana medisinske og venter nå på svar derifra, håper å få en vurderingstime før jul, så får vi se hva de sier, betaler heller tog eller flybillett til Bergen, enn 15.000 for noe jeg vet jeg kan få dekket andre steder :?
Jeg har ikke ringt tilbake til Sørlandsparken som jeg hadde tenkt, men kommer til å ta en prat med de når de ringer meg i desember, men regner ikke med at det blir noen operasjoner der....

Oppi alt sammen har jeg ganske vondt i magen og håper det ikke er noe komplikasjoner etter gbp'en.  Svenn Inge ble operert for 4 uker siden pga indre brokk i tarmen og en knekk/sammenvoksning i skjøten på tarmen så ikke rart jeg tenker at det kan være noe sånt når jeg har vondt og har hatt det over lang tid (måneder).  Blir vondt når jeg spiser og drikker og også når jeg trener eller anstrenger meg.... Forhåpentligvis er det noe som går over, men når det har vært vondt over så lang tid, så henger vel det håpet egentlig i en syltynn tråd...  :-P

Nå som det nærmer seg 2 år siden operasjonen, så merker jeg også at det er vanskeligere å være like flink med mat og drikke, har nok sklidd ut noe på de gode rutinene jeg hadde, men forsøker å hente meg inn igjen til tross for at det er vanskelig.  Kjenner panikkfølelsen er høy, når vekta viser 1,5-2kg pluss, selv om jeg egentlig vet det ikke er krise, men det føles absolutt ikke godt :oops: Man får vekta litt vel mye på hjernen etter en slankeoperasjon syns jeg, men det er jo ikke akkurat hodet som er operert, selv om man skulle ønske det noen ganger:roll:
"Resultatet er ikke evig, du må fortsatt jobbe for det", skrev jeg her inne 3. desember i fjor og det kjenner jeg virklig nå, det har vært mye jobb underveis, men nå er den vanskeligste jobben i gang!
Har tenkt til å begynne å føre matdagbok, må få en bedre oversikt over hva jeg dytter i meg, for jeg føler jo selv at jeg er ganske flink, selv om jeg ikker er det absolutt hele tida, men siden vekta ikke rikker seg nedover, ja da er det er en grunn til det! :x


Jeg prøver å holde på det å trene fast 2 ganger i uka i tillegg til at jeg går mye tur med Storm, men det er ikke alltid det går som jeg vil når magen slår krøll på seg, da er største utfordringa å ikke få dårlig samvittighet fordi jeg ikke får trent som jeg vil.  Det hender jo også at jobben eller andre ting krever sitt og ødelegger for en treningskveld, men sånn er det nå bare, prøver ihvertfall å tenke sånn :-P

I går var jeg på 2. gangs intervju på en jobb internt, det virker veldig spennende, men jeg er veldig i tenkeboksen nå.  Jeg skal ha medarbeider samtale til mandag og da blir det å tenke på litt andre arbeidsoppgaver der jeg er i dag og veie det opp mot ett evnt tilbud på den andre jobben.  Spennende dager og det blir ett vanskelig valg siden jeg trives godt der jeg er i dag, men samtidig har mulighet for nye spennende utfordringer i en annen del av firmaet som jeg ikke kjenner like godt :shock:  Jaja, skulle høre noe innen fredag, så får jo bare se hva som skjer ;-)

Siden jeg også har vært på teambuilding denne uka, (fra i går til i dag), så er Storm i Uvdal hos Svenn Inge, kjenner det er fryktelig tomt i huset nå, men samtidig så er det deilig å kunne ligge på sofaen å slappe av i dag, ble mye vann på meg i går, men sov så utrolig dårlig i natt at jeg det kjennes ut som om jeg har vært på den kjempefylla, ikke på hodet, men med en sliten kropp :)  Hadde egentlig tenkt til å bake i kveld, men har bare gitt opp, så kanskje det blir en runde i morra eller aller helst skulle jeg malt den ene veggen på soverommet med ett strøk lilla maling :) Tror det kommer til å bli veldig bra bare jeg kommer igang.
Skal ha noe tekst på veggen også, må bare finne det jeg vil ha i hvitt, skal legge ut noen bilder når jeg er ferdig  ;-)

Forrige uke fikk jeg vite dato for fagprøven min, skal opp i kontor og administrasjonsfaget som praksiskandidat, fikk dato 3-6 desember, håper virkelig jeg består, hadde vært morro å ha ett fagbrev siden jeg aldrig fikk det som kokk og DET hadde virkelig vært julegaven til meg selv i år :)  Får vite resultatet med en gang torsdag 6 desember, så kryss fingrene for meg!

Det nærmer seg jul med stormskritt!!  Vi er allerede godt inn i november måned, som i fjor, så er jeg godt i gang med julegavene og har faktisk ikke mange igjen, handlet meg blakk når jeg fikk lønn i oktober, så dagene frem til neste lønn er lange kjenner jeg, men skal nok klare meg med ett nødskrik.  Uansett så er det deilig å vite at det meste av gaver er i boks så slipper jeg å stresse så ille med de fremover.
Kakebaking har jeg også startet med, ble en stor porsjon pepperkaker som ble stekt på fredag.  Lagde ikke deigen selv, men kjøpte når jeg var på IKEA, deigen dems er jo kjempegod, så hvorfor lage selv, når man kan kjøpe og gjøre det på den enkle måten?
Resten av julebaksten kommer til å foregå på gamlemåten, nemlig å lage deigen selv.  Skal finne noen utvalgte kaker som skal bakes, så det ikke blir i samme mengdene som i fjor, det er jo absolutt ingen vits i det, når det ikke blir spist opp her i huset.  Har jo endel kollegaer som synes det er greit, men kan jo ikke fortsette å feite opp de i all evighet heller, kan jo ende opp med å få noen ublide kollegaer da :lol:
Husker de gooode negerbollene fra i fjor, så må bake en runde eller tre av de i år også, så blir det sikkert en runde serinakaker siden det var så enkelt å lage.  Hva mer som blir bakt, vet jeg ikke enda, men noe blir det nok ;-)

I år som i fjor, så har jeg noen julegaveønsker....  Bombe!
Ønskeliste:

  • Krim - Jakthundene av Jørn Lier Horst
  • Krim - Aften rød, morgen død av Anne B Ragde
  • Kokebok - Bakeglede uten sukker av Annika Rogneby
  • Krim - Skyggerom av Jan-Erik Fjell
  • Krim - Korsbæreren av Tom Kristensen
  • Krim - Djevelkysset av Unni Lindell
  • Traktøren har ovnsfaste hvite former fra Belle Cuisine serien jeg liker, tror det er de samme man får på Europris, OBS og andre steder som selger kjøkkenutstyr
  • Kjevle i silikon
  • Masse lys, kubbelys og runde lys i alle str.  Gjerne lilla, svarte og brune.
  • Grå joggebukse str M fra G-Sport
  • Pysjamas i 100% bomull (t-shorte og bukse)
  • Gavekort fra VeroModa,Cubus, Lindex eller Vivekes
  • Fjernkontroll til speilrefleksen (Nikon)
  • OBH nordica nakkemassasje fra Elkjøp http://www.elkjop.no/product/hus-og-hjem/personlig-pleie/helse-og-velvare/OBH6036/obh-nordica-massasje
  • Ett gavekort herifra; http://www.reneevelvare.com/















2 kommentarer:

  1. Å! Jeg kjenner jeg bare MÅ kommentere her!
    Jeg ble operert 15. juni i fjor og har nå nettopp kommet hjem etter 2 runder innom sykehuset pga. lignende plager/smerter som du beskriver.
    Det starta for 4-5 måneder siden med at jeg alltid fikk vondt i magen av å spise kjøtt og har vakka på seg til jeg ikke greide å spise noe som helst. Jeg holdt på å svime av av smerter. Det hele har skjedd så gradvis at jeg ikke har tenkt over at det var mindre og mindre jeg kunne spise før det ble helstopp. Dette har også påvirket bevegelse og det meste annet. Hos meg var det tarmen som hadde tredd seg over seg selv og skapte veldig trang passasje. De så det greit når jeg endelig fikk tatt CT.
    Jeg ville tatt kontakt med lege og fått det sjekka ut. Hos meg fiksa de det med kikkhullsoperasjon. 4 nye hull, men endelig så kan jeg spise normal mat igjen selv om jeg er tilbake der hvor jeg var like etter GBP-operasjonen og ikke har plass til noe særlig mat (som jo igjen sikkert hjelper på vekta) :-)

    SvarSlett
  2. Oisann, det hørtes virkelig ille ut! Er ikke helt der når det gjelder smerter, men kvier meg for både å spise og drikke om dagen....
    Skal ringe legen på nytt i morra og be om ny hastetime og få henne til å sende en henvisning til Tønsberg for utredning.

    Håper alt går bra med deg nå?!

    SvarSlett