lørdag 24. november 2012

Litt av hvert egentlig

Som flere kanskje har fått med seg så er jeg født i Australia, men det er kanskje færre som faktisk vet at jeg er adoptert derifra. Nå er jeg litt sånn *hoppogsprett og hurramegrundt* for jeg har brukt høsten til å finne ut av familieforholdene der nede og har hatt goooood hjelp av ei jeg ble kjent med på nett...
Tidligere denne måneden fikk jeg melding fra min gode hjelper om at hun antagelig får kontakt med min biologiske mor via min biologiske onkel (herregud å innvikla), og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, synes dettte er fryktelig skummelt plutselig...

Jeg har sett bilde av min biologiske mor og en av hennes døtre og nå kan jeg ihvertfall si med sikkerhet at jeg vet hvem jeg ligner på :lol: Var gaske liten tvil, men lurer på om jeg blir like hvit i håret når jeg blir 60....  

Mandag var jeg hos legen igjen. Magen er jo fortsatt ikke god og forrige uke gikk jeg ned over 1kg fordi jeg ikke spiser.... Hun har sendt henvisning til gastroskopi (jippi - NOT) for å utelukke magesår, viste ikke at man kunne få det i minimagen, men man kan kanskje det? Uansett, hvis den ikke viste noe, så blir jeg sendt direkte til tønsberg sykehus fra kongsberg. Alt dette vil sikkert ta tid, så er jeg heldig, så har det kanskje skjedd noe før jul :roll: Er ikke alltid like imponert over farta til det offentlige, men får nå håpe det går rimelig greit unna, hadde vært greit å fått fiksa vondten snart....
Så heldig som jeg var, fikk jeg time første dagen i uka jeg skal ha fagprøven, så var nødt til å flytte timen, men da får jeg ikke noe før på nyåret...  Har dermed sendt saken over til helseforsikringa på jobben, så får vi se om det blir litt mer fortgang med de.

Fikk også med meg henvisning til røntgen og skal ta røntgen av lilletåa som høyt og tydelig sa "knekk" lørdag for 2 uker siden.... Tok jo opp det med henne når jeg var der sist, men da skulle jeg bare se det ann, til tross for at den var veeeeldig hoven og blå. Nå som den er møkkvond, krokete, fortsatt veeeeeeldig hoven, men rød, så fikk jeg henvisninga med meg, hvor det også er skrevet at hvis det blir gjort funn på brudd, så må jeg rett på kir.pol. klinikk :evil:
Røntgen ble forøvrig tatt morgenen etter og det viste ingen brudd, men de tror det er en sene som kan ha ryki, da hører man ett tydelig knekk...  Jaja, vondt er det nå, men dauer ikke akkurat!

Jeg har også hatt en oppløftende samtale med sjefen, har fortalt at jeg blir her hvor jeg er, men oppgaver og lønn må justeres! Lønn skulle han se på, får jo også ett tillegg når jeg består fagprøven, men har sagt at jeg skal høyere opp i lønn enn disse ung jentene som starter om dagen, vet at de har høyere lønn og lønnstrinn enn meg og det kan han bare fise og fjerte i at jeg gidder å finne meg i! Arbeidsoppgaver har vi blitt enige om og hvis jeg finner noe annet jeg gjerne vil gjøre også, så skulle jeg bare si ifra. Hva gir dere meg? Burde jo ha fortalt sjefen for lengst at jeg kjeder meg på jobb.... :oops:  Noen ganger er man bare så utrolig dum og tror at man ikke er så mye verdt der man er...

Nå skjer det ting!!!
JEG HAR FÅTT TIME HOS FANA MEDISINSKE SENTER DEN 17.12 :glis :glis
Operasjonskvoten for 2012 er oppbrukt, men siden jeg ikke skal opereres før i februar, så kunne jeg jo uansett få time hos kirurgen nå :glis Jeg bestilte meg flybilletter til den nette sum av 298,- tur/retur Blir spennende å høre vurderingen de kommer med kontra den Sørlandsparken har kommet med. Uansett hva de sier, så får jeg nå en tur til bergen og rekker også en venninde date før legebesøket kl 14.00 :D

Jeg har gledet meg så veldig til julebord med jobben, men har måttet avlyse det.  Har ei tante som døde onsdags kvelden.  Begravelsen er den fredagen og familie blir prioritert fremfor selskapligheter.  Regner med at når vi først er nedover, så blir vi hele helgen...
Pappa sa "du trenger ikke komme jenta mi, skjønner jo at du ikke har mulighet".... Tenk gleden når jeg ringte og sa jeg hadde ordnet meg fri, han blir nok enda mer glad når han skjønner at jeg/vi har planer om å være der hele helgen ;)  Svennis har lovet seg bort på rådyrjakt på Iveland, så han og Storm kommer nok til å kose seg stort mens vi er sørover.


I dag har det vært baking i massevis, har vært hos svigermor og bakt pepperkaker og så bakte jeg en haug med serinakaker når jeg kom hjem.  Krumkaker lagde vi forrige helg, ble veldig gode og de fleste ble spist opp av kollegaene på jobben, men har spart noen så vi har til jul ;)   Eplekake hadde jeg med meg på jobb onsdagen, satt den igjen og forsvant på kurs hele dagen - hehe.  Tror disse herlige kollegaene bare må regne med å bli fetet opp før jul i år igjen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar