fredag 30. september 2011

Godtesjuk....

Jeg er en smule godtesjuk og siden det ikke finnes godteri i huset, var jeg inne og snoket litt i bloggen til  Marianne, vet hun er flink til å legge ut oppskrifter.
Fant en oppskrift på rask sjokolade kake, sånn rett i koppen kake, alt blandes sammen 1,5m i mikroen og vips en herlig kake!

Dette trenger du:
4 ss hvetemel
4 ss sukker
2 ss kakao
1 egg
3 ss melk
3 ss nøytral matolje

Hell i alt det tørre, så alt det våte, rør godt sammen til en tykk masse.
Putt inn i microen på full styrke, jeg hadde min inne i 1min 30 sek på min, og det var pittelitt for lenge. Resultatet er best når kaken er litt myk i midten.


Røra

Ferdig kake
Mmmmm.....

























 




Men pass på, for sånne som meg (vektopererte), kan det bli litt mye og dumping er IKKE behagelig....  Men kaka var kjempegod, selv om det kunne vært littegrann mer sukker i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar