lørdag 24. oktober 2015

Hjemreise

Siste dagen i Australia har kommet og gått. Når jg skriver dette, sitter jeg 40' opp i lufta og jeg har allerede vært på farten i mer enn 10 timer og nærmer meg mellomlanding i Doha og en ventetid på ca 3 timer, før færden går videre hjem til Norge, kjæresten og potemafian.  Potemafian har sikkert blitt pølsefeite etter å ha tilbragt disse ukene hos svigermor ;-)

3 uker har gått fort, veldig fort!  jeg kan ikke fatte at det bare er 3 uker siden jeg satt her og var full av nerver og "bøtta" innpå hvitvin og prøvde å få meg litt søvn.

Jeg har opplevd mye!  Jeg har møtt min biologiske familie, dvs, far, mor og 3 søstre.  Det har vært utrolig spennende og artig å møte alle sammen og samtidig se hvor like noen av oss er både av utseende og fakter, det er nesten skummelt...  Skjønner også at jeg ikke er alene om å være hverken distre, seint ute og ganske så blid hele tida :-)

Jeg har snorkla sammen med fetteren min flere ganger, noe som må være noe av det kuleste jeg har gjort.  Til tross for kraftig solforbrenning av ryggen første gangen, så var alle de kule fiskene og skjellene jeg plukket vel verdt det :-)

Jeg har bodd hos onkel, tante og fetter.  Onkelen min fikk kreftdiagnose og ble samtidig innlagt på sykehus, kun 2 dager før jeg kom, der var han de første 2 ukene jeg var i Perth.  Til tross for dette, så har tanta og fetteren min, tatt alt på strak arm og tatt meg imot med åpne armer og de er noen av de mest fantastiske menneskene jeg har møtt.  Tante er en helt utrolig herlig person som jeg kommer kjempegodt overns med og jeg kommer til å savne alle samtalene våre som holdt på til langt ut i morgentimene <3

Jeg har møtt alle søstrene mine, vi er inkl meg, 4 søstre med de samme foreldrene, hvor jeg er eldst og den eneste som ble bort adoptert.  Rart å møtes og føle at vi har kjent hverandre bestandig.  Skulle gjerne tilbrakt mye mer tid sammen med de alle.  Også familiene deres, men tida strekker ikke til for å rekke alt...

Jeg har opplevd masse forskjellige fugler og dyr.  Det største var Cohuna Wildlife Park hvor jeg fikk holde og kose en koala :-)  Jeg som trodde koalaen var veldig myk og god, ble ganske så overraska over den stive og ikke fryktelig mye pelsen.....  men nydelig var den uansett.  Fikk ikk holdt en baby da, de holdt seg til mammaene sine denne dagen og da var det ikke greit å ta de vekk.

Jeg har rett i underkant av 2000 bilder å sortere, noe jeg gleder meg stort til, da kan jeg gjenoppleve turen på nytt.  Historien om turen blir nok også fortalt ett par ganger, er vel ingen som vil vite detaljene :-P

Jeg har mange minner, både opplevelser og ting jeg har fått og kjøpt.  De fineste er ett gullarmbånd jeg fikk av bio mor og ett familietre smykke i gull som jeg fikk av den yngste søstra mi.

Jeg har ett kort i veska mi som jeg ikke vil lese enda, for da kommer jeg til å stortute, tårene renner bare av å skrive om det...  men gleder meg til å lese det altså, det er mange som har skrevet noen ord, jeg blir bare litt sentimental, siden jeg har hatt det så hyggelig  :-)

Nå gleder jeg meg til å planlegge neste tur og til å få besøk av yngste søstra mi med mann og barn, forhåpentligvis mot slutten av 2016.  De vil gjerne stå på ski og oppleve vinteren, håper det kommer haugevis med snø hvis de kommer!  :-p

Bilder kommer når jeg er vel plassert hjemme, men har noen på mobilen jeg kan dele så lenge.

Nå skal jeg fortsette å gremmes over at jeg har klart å skru på roaminga på mobilen og den har stått på i 3 uker, mer trenger jeg vel ikke å si om den saken.... og så skal jeg glede meg til å lande hjemme i Norge (noen foran meg STINKER og bebisene griner..), tett luft og liv i fly er herlig dere.....!  :-P


 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar