torsdag 1. oktober 2015

Den store reisen!

Da har endelig dagen kommet (snart) og jeg er om ikke mange timene på vei til Australia!  Det hele er egentlig ganske så uvirkelig, dette har jo vært tenkt på så mange ganger, og for 6 måneder siden kjøpte jeg faktisk fly billetten, til det som jeg tror, kommer til å bli den største reisen av de alle for min del.

Tenke seg til, at i alle de årene, fra den spede start på mine mistanker om at jeg var adoptert, til den dagen jeg fikk en endelig bekreftelse, så har jeg alltid ønsket meg en søster og jeg har alltid hatt en fantasi søster som jeg har kranglet med, stelt med, vært venner med, hatet intenst, for det har jeg alltid trodd søstre gjør, invitert i teselskaper også videre.....  Broder'n har jeg aldrig kranglet sånn med (for gammel han), men han har passet meg og vært mannen i mitt liv han - alltid :-) Og nå skal jeg jammen treffe 3 yngre søstre, akkurat det føles ganske så uvirkelig, mer spennende enn noe annet.  Tror ikke det går ann å forklare akkurat det til noen andre enn til de som har opplevd det samme selv, men til tross, jeg er merkverdig rolig og praktisk..

Egentlig er jeg litt skuffet, hadde trodd nervene stod i helspenn akkurat nå, med tanke på at jeg skal treffe en helt splitter ny familie, fly dritlangt inkl mellomlande i ett grådig rikt land jeg knapt nok har hørt om og bo hos slektninger jeg aldrig har møtt.
Jeg er mest fokusert på å huske å stikke innom dekk sjappa og optikeren på veien, det er viktige saker, vinteren er snart her og perla må skos og så er det detta synes da.  I tillegg må jeg huske å få med meg gavene jeg har tenkt å ha med meg fra flyplassen, de er allerede reservert og ligger og venter på meg i avgangshallen ;-)
Reisedokumentene, så jeg faktisk kommer meg med flyet er også sjekket 100 ganger og nå ligger det ihvertfall 4 kopier på benken, så det er ingen fare.....  Jeg skal reise!

Litt bekymra for 2 og 4 bente som blir igjen hjemme er jeg også, ingen av de er vant med å være uten meg over så lang tid!  Den 2 bente er jo vekke på jobb, helt så langt som i Valdres og de 4 bente skal bo hos svigermor, så den største bekymringen er vel egentlig om de kommer til å savne meg i det hele tatt...?  Og om Storm har lagt på seg igjen, det vi har brukt så lang tid på å få vekk av overflødige kilo... Halv porsjon Trine, halv porsjon!!!  :-)

Alt går nok bra, gubbe, pelsmafia og jobben, klarer seg helt fint uten meg (gjerne ikke for fint da) og jeg skal tross alt bare være borte i 3 uker ;-)

For de som lurer, så er værprognosene for slutten av neste uke som følger:


Ja, jeg har med meg bikini!!!  :-D
Perth via google maps


Og denne bolla, ja det er meg :-)





2 kommentarer:

  1. God tur! Kos deg masse :-) Nervene kommer når du trenger dem ;-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett