lørdag 19. januar 2013

Frustrert over leger og helseforsikringa!

Konsulenten fra helseforsikringa skulle ringe meg senest i går, med beskjed om hva som skjer til uka.  For å være på den sikre sida, sender jeg henne en mail litt tidlig på dagen og jeg får da auto reply på at dama har fri!!!.... 
Videresendte mailen til avdelingen hun jobber på og har i skrivende stund fortsatt ikke hørt noe!   Jeg ringte under lunsjen på skolen i går og fikk da til svar at, nei, det var vanskelig å gjøre noe, når hun som hadde saken var borte....!  Hva gir du meg???  Ble så sinna så jeg nesten tørna, uten at det hjalp en dritt, ikke var det denne konsulenten sin skyld heller.
Ringte så til Aleris for å sjekke om de hadde fått sendt over konklusjonen fra konsultasjonen på onsdag og det hadde de, så det er ikke den de venter på, men Vertikal damen, kunne jo ikke gå i posthyllen til hun som har saken min for å kikke... *ognei,jegblirikkesinnaidetheletatt!*
Jeg må derfor vente til mandag med å høre hva som skjer, men vær sikker på at jeg kommer til å ringe og mase så fort klokka slår 8!!  Dette er faktisk første gangen jeg har brukt helseforsikringa og vært misfornøyd med konsulenten jeg har fått hos de, har jo tross alt vært så "heldig" å brukt de flere ganger før, så jeg vet at de kan MYE bedre enn dette (saken startet hos de i slutten av november...)

På kvelden ringte Dr. Topstad fra Sørlandsparken, skvatt litt når jeg så det ringte, tenkte at nå får jeg ikke op allikevel (har ikke sagt noe om tarmslyngen enda), men han ringte fordi han reagerte på blodprøvesvarene jeg hadde sendt over...  Jeg måtte begynne å ta jern med EN GANG!  Jaja, så da må jeg skaffe meg jerntabletter, regner med at jeg får kjøpt noen på butikken, her i Uvdal er det ikke noe apotek.

Kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg har sagt til fastlegen at jeg ikke føler meg helt på topp, er så utrolig sliten på sluten av dagen og lurer litt på hva det kan komme av, så "gidder" hun ikke engang å se to ganger på blodprøve svarene mine....  Damen kommer til å få beskjed når jeg skal dit til tirsdag.  Kommer seriøst til å vurdere fastlege bytte, problemet er bare at det ikke finnes så mange ledige i Kongsberg, men tenker faktisk helt seriøst på å bytte tilbake til han jeg hadde i Oslo, han var ihvertfall seriøs og man kunne ha en fin diskusjon uten at han tok det ille opp.

Nok syting!  Dagen i dag er kjempeflott, den startet med -27, men ute i solveggen så viser gradestokken +10.  Har gått en lang tur med Storm og kosa oss i det flotte kalde været, skikkelig påskestemning.

Nå skal jeg se om jeg klarer å finne på noe godt til middag, har kjøttdeig og pølser, så det blir nok hoved ingrediensene i dag :-)

Ha en riktig god lørdag!!

1 kommentar:

  1. Usj forstår godt du blir frustrert, det hadde jeg blitt også. Er veldig slitsomt å jobbe mot helsevesenet, er ikke ett valg en velger om en ikke må.
    Lykke lykke til

    :)

    SvarSlett